Retroplay Betingelser og vilkår

 

Varer

Retroplay selger følgende varer: Nintendo 8-biters, Supernintendo og Nintendo 64 originale spillkonsoller og tilbehør.

Varene er "pusset opp", dvs. rengjort, sjekket og pent pakket.

Utvalget utvides kontinuerlig.

 

Kunder

Retroplay selger til privatpersoner, selskaper, kommuner / fylkesting og detaljister.

 

Priser och betaling

Hver vare er oppgitt med pris inkl. Mva. I handlekurven kan du se totalprisen inkludert alle avgifter, moms, frakt og betaling.

Betalingsbetingelser er angitt i handlekurven, avhengig av valgt betalingsmåte.
Fraktbetingelser er angitt i handlekurven, avhengig av valgt leveringsmetode.

 

Betalingsmetode

Du kan velge mellom følgende betalingsalternativer:

1. Klarna: Faktura, delvis betaling, , kort- eller nettbank

2. Paypal: Visa, Mastercard, American Express

 

Forsendelsesmetode

Vi har to forsendelsesmetoder avhengig av vekten og størrelsen på pakken:

1. Post varebrev: Ved bestilling under NOK 1 000 kr

2. UPS pakke: Når du bestiller konsoller og bestiller over NOK 1000 kr

 

Frakt

För order understigande 1000kr debiteras 79 NOK i frakt. 

Tollbehandlingsgebyr på NOK 495 kr legges til pakkeforsendelser med en ordreverdi på mer enn 995 NOK

 

Returrett

Angreretten din (uttaksperiode) er gyldig i 14 dager. I meldingen til oss, må det være tydelig at du angrer. Uttaksperioden begynner den dagen du mottok varen eller en betydelig del av den.

Du har ingen angrerett hvis du har brutt forseglingen eller spilt spillet eller konsollen du mottok.

Når du har utøvd din angrerett:
Du er forpliktet til å holde produktet i en like god stand som da du mottok det. Du må ikke bruke den, men selvfølgelig undersøke den nøye. Hvis produktet er skadet eller mistet på grunn av uaktsomhet, mister du angreretten.

 

Garantier 

Vi gir 1 års garanti på alle produkter. Original kvittering må lagres for at garantien skal gjelde. I tilfelle intervensjon / modifisering av et kjøpt produkt, blir garantien tapt.

 

Leveringstid

Leveringstiden er oppgitt i handlekurven under hver forsendelsesmetode. Hvis en vare har en annen leveringstid, oppgis den ved siden av hver vare. Varer har normalt to forskjellige lagerstatus og leveringstid:

1. På lager (levering innen 5-7 dager)

2. Bestillingsvare (Levering normalt innen 3-4 uker)

Avvikende leveringstid til ovenfor kunngjøres via e-post.

 

Usamlede pakker

Usamlede varer blir returnert til oss. For alle pakker som ikke er innløst, forbeholder vi oss retten til å kreve deg kostnader for returfrakt, ekspedisjonsgebyr og ekspedisjonsgebyr, for tiden 250 kroner.

 

Returer

Returnering skjer for egen regning med mindre varen er mangelfull eller hvis vi har pakket feil. Retur skal sendes som brev eller pakke, ikke mot kontanter ved levering. Ved utveksling betaler vi den nye frakten fra oss til deg.

Når du har utøvd din angrerett, må du sende eller returnere den til oss.

Refusjonsplikt:

Vi skal, hvis du har utøvd din angrerett, tilbakebetale det du har betalt for produktet så snart som mulig eller senest innen 30 dager fra dagen vi mottok produktet eller, hvis det er en tjeneste, varselet du har angret. Du må betale returkostnadene selv når du returnerer varen. Vi betaler alltid returkostnaden for å sende tilbake såkalte erstatningsvarer.

På andre måter følger vi EUs regler for distansehandel:

https://www.konsumenteuropa.se/en/topics/e-commerce/E-commerce-within-the-EU/right-of-withdrawal-within-the-eu/

 

GDPR

25. mai 2018 trådte den nye databeskyttelsesforordningen, også kjent som GDPR, i kraft. Den generelle databeskyttelsesforordningen er en vanlig lov som gjelder for alle EU / EØS-land. Vårdrift er tilpasset i samsvar med gjeldende regelverk, både når det gjelder organisering og teknologi.

For å opprettholde vår virksomhet og gi god service til våre kunder, må vi samle inn litt personlig informasjon. Vi samler inn og lagrer personopplysninger for å kunne oppfylle avtaler med våre kunder. I tillegg lagres personopplysninger for fakturering og markedsføringsformål.

Personlig informasjon lagres på kundekortet og på bestillinger som legges i butikken. Hvis du velger å motta e-post, lagres e-postadressen din i en e-postliste.

Den tekniske løsningen som vår butikk hviler på oppfyller GDPR-krav både når det gjelder sikkerhet og oppfyllelse av registrerte rettigheter. Evalent, som er vår leverandør, gir også en avtale der de forplikter seg til å oppfylle kravene som er stilt av GDPR.

I følge GDPR har du som eier av personopplysninger rett til informasjon om hva som er lagret om deg.

Du har rett til å få feil informasjon korrigert.
Du har rett til å bli slettet fra forskjellige registre.
Du har rett til å begrense behandlingen av data.
Du har rett til å flytte dine personlige data og objekt
Du har rett til å klage på databehandling og kan ha rett til erstatning.

Mer detaljert informasjon om GDPR finner du på EU:s nettsted: 

https://gdpr-info.eu